Jag insåg förra veckan att jag inte äter särskilt mycket vegetariskt, om man bortser från soppor, omeletter och vissa pastarätter. Visst, jag äter väl inte jättemycket kött heller, men det blir ändå mer ofta som det är någon form av köttprodukt som serveras. Det kändes inget vidare, så jag beslutade mig för att åtgärda det. Frågan var bara, vad kan jag för vegetariska rätter? Inte överdrivet många om jag ska vara ärlig, och särskilt inte sådana som jag var sugen på.

Men så kom jag på att när jag jobbade på ett studentställe så brukade vi göra fylld zucchini som vegetarisk rätt på sittningar, och det blev alltid så otroligt gott! Sagt och gjort, jag knallade iväg och köpta lite färska grönsaker. Resultatet, blev detta:

P1170868

 

Det ser kanske inte så jättegott ut, men jag lovar att det smakade fantastiskt! Dock tänker jag att jag nästa gång ska skippa grädden och istället ha i mer svamp. Fyllningen blev lite mer rinnig än vad jag hade tänkt, men fortfarande jättegott. Receptet hittar ni här, om ni vill testa det, jag lovar att det kommer gå hem!