Det gick inget vidare att hålla bloggen igång i höstas, tiden räckte inte till då jag läste 200% i ett försök att komma närmare min slutexamen. Idag har jag kollat upp det hela och det lyckades! Av 65 hp så plockade jag 50, och då har jag ännu ett tentaresultat att invänta som hör till höstterminen. Så även om bloggen inte kom igång så känner jag att det var okej!

Men nu är det ett nytt år, och ett av mina nyårsmål är att jag ska fortsätta experimentera i köket och lära mig nya saker, och den här gången har jag lagt till i målet att jag ska dokumentera min utveckling så jag kan se efteråt vad jag faktiskt gjorde.

Även om jag inte dokumenterade så mycket förra året så lärde jag mig en hel del och gjorde saker som jag inte testat på förut. Och jag avslutade året på topp när jag gjorde en skaldjurscheesecake som förrätt till nyårsafton!

Image Image

Jag kan säga det att den blev väldigt populär, alla tog om av den. Det, och att det var så himla kul att dekorera den, gör att jag säkerligen kommer göra om den vid något passande tillfälle!

Om ni är intresserade av receptet, så hittar ni det här: http://www.middagshjalpen.se/recept/skaldjurscheesecake