Den mataffär som jag har närmast till är Coop, och de har ju kört den här idén med att låta deras medlemmar få vara smaktestare av deras egna varor. Jättebra idé tycker jag! Jag brukar dessutom ha tur och få tag i någon av deras varor varje vecka (det är först till kvarn som gäller och man har ingen aning om när varorna dyker upp på deras hemsida).

Härom veckan så var en av de varor man kunde välja potatisgratäng. Toppen, tänkte jag när jag lyckades klicka hem just en sådan, jag har haft ganska positiva erfarenheter av färdiga frysta gratänger, sedan är det rätt smidigt om man som jag lever som singel och ibland inte vill laga storkok av allt. Men vad besviken jag blev! Den var helt färglös, inga kryddor eller nåt, och dessutom så smakade den ännu mindre. Till slut kändes det som att jag bara tuggade och tuggade bara för att få i mig mat.

Dock är jag ju fortfarande student, och mat kastas inte så jag fryste in resterna för att ha som nödmat. Men så blev jag sugen på potatisgratäng den här veckan igen och tänkte det att jag skulle ge den en chans till. Jag hällde upp den i en ny form och kryddade på med massa vitlökspulver, basilika, salt och peppar. Till sist så toppade jag med ost och så grovmalen svartpeppar överst. Och den här gången blev det riktigt gott!

Image

Jag känner mig riktigt nöjd med att jag faktiskt kunde rädda gratängen, men kan ju säga det att innanför mina dörrar kommer den aldrig igen, då föredrar jag Findus, om jag nu inte lagar egen vilket givetvis är det godaste!