En av mina akilleshälar i köket är brödbakning, de få gånger som jag testat det har jag inte riktigt fått grepp om det hela. Fast jag fixar att göra pizzadeg av någon märklig anledning… Så eftersom jag har sagt att jag ska utmana mig själv i köket är ett av de områden som jag tänker utforska det här året just brödbak! Passande nog så köpte jag faktiskt en bok om bröd innan jul, jag tänker att den ska bli min bibel inom området.

Image

Så igår hade jag tid över, inget jätteakut som behövdes göra inom någon annan del av livet, vilket innebar att jag letade rätt på det enklaste brödrecept jag kunde komma på, nämligen vetefrallor! Nedan kan ni se resultatet.

Image

De blev inte de snyggaste frallorna jag sett, men för att vara nybörjare är jag riktigt nöjd med dem!

Image

Eftersom jag hade eget, hembakat bröd imorse beslutade jag mig för att jag förtjänade en lite mer lyxig frukost än vad jag brukar, måste ju få provsmaka hur det blev också! Och enligt mig blev det riktigt gott, nästa gång tänker jag pröva att baka bröd med honung i, alternativt morötter.