Idag testade jag den här veckans vara, nämligen fiskpinnar! Det är inte världens lyxigaste mat, men det är trots allt mat och det är mat som går fort att få färdigt. Fiskpinnar är en sådan grej som jag brukar kunna ha i frysen för de där sena kvällarna när jag kommer hem och bara vill stupa i säng. Så för mig var det självklart att det var fiskpinnarna som jag satsade på av de tre olika varorna. Ännu ett stort plus är att paketet innehåll 30 fiskpinnar, alltså har jag till flera akutmiddagar nu framöver!

P1170849

Så här såg paketet ut.

P1170850

Och så här blev min lunch!

Det jag lade märke till när jag öppnade paketet var att fiskpinnarna var mycket mera orangea än de som jag brukar köpa. Under stekningen upptäckte jag även att de här hade mycket lättare att falla sönder, att paneringen gärna vill lossna.

Men smaken var det inget fel på, de smakade just fiskpinnar. Så nästa gång jag ska köpa fiskpinnar är det mycket möjligt att det blir de här istället, det beror lite på hur mycket det skiljer i pris. Men som sagt, klart godkända!