En av grejerna med att vara matintresserad är att jag aldrig kan gå på restaurang utan att fundera på hur jag skulle bära mig åt för att laga maten hemma i mitt kök. Vilka råvaror skulle jag behöva, skulle jag behöva köpa några nya grejer för tillagningen och måste jag lära mig en ny teknik för att få det att bli ett liknande resultat?

Igår var jag med en av mina tjejkompisar och åt tapas nere på Aioli. Det var hur gott som helst! Vi har rätt liknande smak och bestämde oss för att beställa in flera rätter att dela på snarare än att beställa in tre var. Mycket taktiskt om ni frågar mig, det är ju kul att testa så mycket som möjligt!

Jag gillar hela idén med tapas, att man äter flera smårätter istället för bara en stor middag. Nu innan jul köpte jag faktiskt även en bok som heter Tapas på svenska. Det är en jättekul bok att bläddra i och jag får mycket uppslag av den. Målet är att jag nu under året ska ha en tjejkväll där jag kommer kunna testa en del recept på dem. Jag menar, mat och vänner, kan livet bli bättre än så?