Den här veckan så var en av varorna Coops Surimi, något som jag brukar kalla för crabsticks. Direkt när jag fick tag på den kupongen visste jag vad jag skulle göra för något, nämligen sushi!

Jag är riktigt sushitokig, och testar gärna nya ställen ute, och nya smakkombinationer. När jag gör hemma har jag dock varit lite fegare, och gjort mer traditionella bitar. Men nu tycker jag att jag börjar få till att bitarna ser snygga ut så snart är det dags att börja experimentera även här!

För den som undrade så räckte inte det surimi-paket till alla bitarna, utan jag chansade redan i butiken och köpte till fler på en gång. Sedan när alla bitarna var klara insåg jag att jag även hade köpt hem rökt lax, men den får jag använda till något annat helt enkelt.

Men av de paket som jag hade med mig hem så blev det lite kvar, vilket resulterade i dagens lunch.

P1170859

Det ser kanske inte så snyggt ut, men det är spaghetti med hackad surimi, toppad med riven parmesan och så några varv med pepparkvarnen. Det var smidigt att göra och blev väldigt gott faktiskt!

Så Coops surimi får tummen upp av mig, den kommer jag definitivt att köpa hem fler gånger! Känns som en bra grej att ha liggande i frysen när det inte tar så mycket plats heller.